Dla sprzedających sytuacja na rynku nieruchomości jest trudna. Dlaczego? Po pierwsze, podaż znacznie przewyższa popyt. Po drugie, standardowe działania już nie wystarczają do wypromowania oferty i szybkiego znalezienia nabywcy. Jak temu zadziałać? Wystarczy sięgnąć po innowacyjne sposoby na uatrakcyjnienie oferty, jednym z nich jest Home Staging.

Home Staging jako jedno z narzędzi marketingowych był wykorzystywany przez pośredników ze Stanów Zjednoczonych już 1972 roku. W Wielkiej Brytanii technika ta zyskała na popularności, dzięki Ann Maurice i jej programowi „House Doctor”, w którym przygotowywała nieruchomości do sprzedaży. W Polsce ten trend dopiero się rozwija.

Usługa ta polega na przygotowaniu i prezentacji nieruchomości w taki sposób, aby uzyskać jak najlepszą cenę, w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszych nakładach finansowych. Celem jest sprawienie, aby kupujący mógł wyobrazić sobie, że już zamieszkał w prezentowanej nieruchomości.

Ale po co?

Po pierwsze, Home Staging ma za zadanie depersonalizację wnętrza i nadanie mu neutralnego stylu. Po drugie, powinien być wykonany w jak najkrótszym czasie i po trzecie,  przy jak najmniejszych nakładach finansowych. Dekorowanie wnętrz natomiast, to proces długi i wymagający dużo większego budżetu i co istotne, wykonujemy go na własne potrzeby, nadając nieruchomości nasz indywidualny styl.

Projekt przygotowania nieruchomości do sprzedaży powinien być przemyślany, a wszystkie zadania odpowiednio skoordynowane w czasie.
Należy określić profil klienta pod względem cech:

•    demograficznych,
•    ekonomiczno-społecznych,
•    psychograficznych,
•    behawioralnych.

Grupa docelowa dla kawalerki różni się od grupy docelowej dla mieszkania 4-pokojowego. Kolejna rzecz to określenie budżetu, przyjmuje się że nie powinien przekraczać 1,5 % ceny ofertowej nieruchomości. 

Projekt obejmuje również ocenę:

•    przestrzeni i światła,
•    podjęcie decyzji o doborze kolorów, materiałów wykończeniowych,
•    zamówienie ewentualnych usług fachowców. 

Po zabiegu Home Staging’u otrzymujemy odświeżone wnętrze, które poprzez odpowiednią organizację przestrzeni i nadanie mu neutralnego stylu, staje się atrakcyjniejsze i skierowane do wcześniej wyodrębnionej grupy docelowej. A taka nieruchomość szybko znajdzie nowego właściciela.