Miarą skuteczności pośrednika jest sprzedaż i zdolność układania strategii. Na czas transakcji powinien się on wręcz stać „przyjacielem od nieruchomości”.

Doradca powinien budować strategię wspólnie z klientem. To właściciel nieruchomości winien określić swoje potrzeby i priorytety, o które pośrednik ma walczyć. Bez ustalenia planu działania doradca nie może mówić o skuteczności, ponieważ handel bez pomysłu oparty jest jedynie na statystyce i losowości. Plan sprzedaży mieszkania to filar udanej transakcji, gwarancja świadomego działania i zamierzonych rezultatów.

Dobry doradca od dobrych strategii

Doradca powinien doradzać, nigdy decydować. W oparciu o realia lokalnego rynku, dobry agent ds. nieruchomości jest w stanie dobrać kilka strategii, a każda z nich powinna prowadzić do sprzedaży. Najczęściej różnicuje je czas i cena ofertowa nieruchomości, którą chce osiągnąć pośrednik. Chcąc szybko dokonać transakcji nie zawsze wystarczy obniżyć koszt poniżej wartości rynkowej. Musimy pamiętać, że w przypadku sprzedaży nieruchomości klientowi, który wspomaga zakup mieszkania środkami z kredytu bankowego, czas sprzedaży wydłuża się nawet do trzech miesięcy.

Skuteczne biuro i pakiet ekspertów

Skuteczne biuro nieruchomości jest w stanie polecić zaufany dom kredytowy i przyspieszyć pewne procedury, a przede wszystkim oddelegować większość formalności w ręce ekspertów. Szybka transakcja prowadzona przez biuro powinna cechować się pełnym zabezpieczeniem formalności i wyraźnie krótszym terminem realizacji niż podczas samodzielnej sprzedaży. Dlatego przy wyborze biura warto wybrać te, które sprzedaje szybko, ale nie pospiesznie, gdyż w pośpiechu łatwo o czymś zapomnieć lub coś zaniedbać.

Skuteczność transakcji to nie tylko sprzedaż

Jeśli za skuteczność transakcji uznajemy sam akt sprzedaży, to warto zwrócić uwagę na rolę biura bądź pojedynczego pośrednika.

Kluczowe są dwie wartości:

– średni czas sprzedaży od momentu przyjęcia oferty do zawarcia umowy przedwstępnej
– skuteczność negocjacji jakie prowadził w imieniu swoich klientów dany pośrednik.

Za punkt odniesienia w naszych analizach warto brać statystyki lokalnego rynku. Osobiście, skuteczną sprzedażą nazywam transakcje, w których spełniłem wszelkie wymagania swoich klientów. Jeśli dla moich pracodawców ważny jest kontakt z pośrednikiem, to dla mnie miarą skuteczności będą częste telefony i zbudowana relacja. Skutecznie, czyli z zachowaniem wszelkich kryteriów współpracy, które ustaliłem ze swoimi klientami.

Wybór pośrednika nie jest tak trudny

Stojąc przed wyborem szybkiej i skutecznej strategii sprzedaży, najlepiej jest wybrać pośrednika, który przedstawi nam kilka wariantów współpracy. Dobry agent ma doradzać i słuchać klientów, dlatego warto kierować się referencjami i efektywnością pośrednika.