Dziś postaram się przybliżyć kilka faktów, które sprawiają, że home staging jest skuteczny. To znaczy, że nieruchomości przygotowywane zgodnie z jego filozofią i praktyką, są z punktu widzenia potencjalnego kupującego atrakcyjniejsze i bardziej wartościowe niż pozostałe oferty.

Można wyróżnić trzy podstawowe zasady, które stanowią o istocie skuteczności home stagingu. Nim je wymienię warto poczynić istotną uwagę. Częstym zarzutem praktyki stylizacji wnętrz jest próba pewnego szalbierstwa. Wielu twierdzi, że home staging to „picowanie” wnętrz bądź ukrywanie wad. Nic bardziej mylnego!

Działania home stagingowe nie mają na celu wprowadzania w błąd, tuszowania, czy oszukiwania kupującego. Wręcz odwrotnie, ich celem jest przedstawienie realnej wartości mieszkania takim, jakie ono naprawdę jest. To sposób prezentacji oferty czyni z niej atrakcyjną bądź nieatrakcyjną, a nie mieszkanie samo w sobie. Każda nieruchomość ma bowiem własny klimat i przeznaczenie użytkowe, które home staging stara się wydobyć. Tak samo więc jak nieatrakcyjne, ponure zdjęcia zagraconych pomieszczeń są w stanie obniżyć wartość nieruchomości, tak też profesjonalne fotografie wraz z uporządkowaną i funkcjonalną przestrzenią są w stanie ją podnieść.

Trzy zasady skuteczności home stagingu

Po pierwsze, oferta profesjonalnie przygotowana do sprzedaży wyróżnia się wizualnie spośród innych na rynku, dzięki czemu kupujący jest w stanie nie tylko do niej dotrzeć, ale przede wszystkim wyrobić sobie o niej pozytywne zdanie. Dobre nastawienie jest kluczem sukcesu sprzedaży. Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami.

Po drugie, home staging niejako wyręcza kupującego z czynności, które on sam poniósłby zaraz po zakupie nieruchomości. Praktyka home stagerów pozwala zaaranżować wnętrza zgodnie z ich naturalnym przeznaczeniem, dzięki czemu kupujący otrzymuje gotowy styl życia. Nie każdy z nas ma wyobraźnię, jak zagospodarować przestrzeń tak, aby była maksymalnie użyteczna. Dobry home stager uczyni to bez problemu.

Po trzecie wreszcie, home staging odwraca wzrok kupującego od rzeczy, na których niepotrzebnie się koncentruje. Ludzie mają naturalną skłonność do dostrzegania i kodowania w obserwowanych rzeczach tego co negatywne niż pozytywne. Dodatkowo, każdy pojedynczy, negatywny przejaw jakiejś cechy jest w stanie zakłócić do pięciu cech pozytywnych. Bilans tego, co negatywne na rzecz tego co pozytywne wychodzi niestety na minus. Home staging potrafi odwrócić wzrok kupującego od tak nieistotnych cech – w perspektywie życia w nieruchomości – jak niedopasowane wyposażenie, niefortunny kolor płytek i ścian, czy wreszcie pozornie nieużyteczna i mała kuchnia.

Te trzy proste zasady są tak naprawdę sposobem myślenia o sprzedaży nieruchomości. Są swego rodzaju wykładnią tego, w jaki sposób kupujący postrzega oferty oraz, w którym kierunku powinien biec ich marketing. Sprzedaż nieruchomości bowiem, to nic innego jak sztuka sprawienia, aby potencjalny kupujący z morza ofert zwrócił uwagę akurat na naszą. Żeby sięgnął po upragniony styl życia, którego wyrazem jest nasza sprzedawana nieruchomość .