Od jak wielu czynników zależy skuteczność i szybkość sprzedaży mieszkania? Eksperci wskazują na mnóstwo kwestii, ale dziś – bazując na najświeższych doświadczeniach – chcę pokazać Ci naoczny przykład na zabójczą skuteczność czterech z nich.

Pierwszym przykładem i punktem wyjścia dla całego studium przypadku jest niewielkie mieszkanie, usytuowane w południowej dzielnicy Olsztyna. Z racji sąsiedztwa wielu nowych inwestycji deweloperskich, właściciele mieszkania w celu szybkiej sprzedaży, od razu zdecydowali się na współpracę w ramach umowy na wyłączność. Pozwoliło mi to dobrać cały wachlarz skutecznych metod wspierających sprzedaż. Dzięki temu rozwiązaniu, na bardzo konkurencyjnym rynku, mieszkanie znalazło nowych właścicieli już po miesiącu obecności oferty na rynku.

Metryczka

Rok budowy: 1999
Piętro: 3. (z trzech)
Powierzchnia: 55,3
ul. Wilczyńskiego, Olsztyn
Cena rynkowa: 219 000 zł
Kwota uzyskana: 209 000 zł
Czas sprzedaży: miesiąc

Zastosowane metody wspierające sprzedaż

  • Umowa na wyłączność. Pozwoliła skupić się w pełni na danej nieruchomości. To agent, po konsultacjach z właścicielami mieszkania, dobiera pakiet skutecznych narzędzi, które zagwarantują szybką sprzedaż. Mając pełną wiedzę o rynku, cenach transakcyjnych, preferencjach kupujących oraz dzięki doświadczeniu w stosowaniu narzędzi marketingowych, pośrednik może sprzedać nieruchomość dokładnie według kryteriów ustalonych przez klienta.
  • Marketing ofert. Pierwszym punktem jest home staging, który wydobywa z wnętrza wszystkie jego mocne strony i pozwala ukazać pełny potencjał nieruchomości. Zwiększa tym samym zainteresowania ofertą, co bezpośrednio przekłada się na ilość potencjalnych klientów. Następnie sesja fotograficzna uwydatnia to, co wyzwala home staging. Tylko profesjonalne fotografie są w stanie pokazać wszystkie walory nieruchomości, zwiększając tym samym znacząco wartość samej oferty. Uatrakcyjniają przekaz i skupiają uwagę na tym co ważne.
  • Mediacje. Bardzo ważnym punktem sprzedaży jest umiejętne poprowadzenie procesu negocjacyjnego pomiędzy sprzedającym, a potencjalnymi kupcami. To tu dochodzi do wymiany oczekiwań i często trudnych rozmów, istotnie wpływających na proces decyzyjny. Dzięki znajomości zasad mediacji, a także doświadczeniu można bezpiecznie przeprowadzić ten proces i zagwarantować skuteczną finalizację.
  • Open house. Dzień pokazowy nieruchomości. Zaplanowany z przynajmniej tygodniowym wyprzedzeniem, odpowiednio wypromowany i perfekcyjnie zorganizowany. Z reguły bierze w nim udział kilku potencjalnych kupujących, z których co najmniej połowa składa oferty kupna.

A teraz przykład niemal zupełnie odwrotny – do czasu!

Drugie mieszkanie, mieszczące się w tej samej okolicy i będące niemal odbiciem naszego pierwszego przypadku, sprzedawało kilku pośredników, którzy bazowali na umowach otwartych. Nie stosowali oni żadnych metod wspierających sprzedaż, co w połączeniu z nieatrakcyjną prezentacją oferty, nie doprowadziło do transakcji przez ponad pół roku.

Metryczka

Rok budowy: 1997
Piętro: 3. (z trzech)
Powierzchnia: 58,1
ul. Piotrowskiego, Olsztyn
Cena rynkowa: 209 000 zł
Czas poświęcony na pierwotną próbę sprzedaży: 6 miesięcy

Zrezygnowany właściciel postanowił przekazać swoją nieruchomość mojemu koledze. Po wdrożeniu identycznych metod wspierających, sprzedaż nastąpiła już po 7 dniach, a kwota uzyskana wyniosła dokładnie tyle samo, co w przypadku wcześniejszego mieszkania – 209 000 zł.

Powyższy przykład pokazuje jednoznacznie – odpowiednio dobrany plan sprzedaży przy umowie na wyłączność może skrócić czas transakcji nawet 6-krotnie!