Podejmując decyzję o sprzedaży naszego domu czy mieszkania powinniśmy traktować je jako produkt. Odpowiednio „opakować”, aby przyciągnąć jak największą liczbę faktycznie zainteresowanych klientów.

Często wystarczy już samo przeorganizowanie przestrzeni, drobne zmiany w ustawieniu mebli, pomalowanie ścian czy dobranie odpowiednich dodatków. Wszystko to pozwala na stworzenie spójnego kolorystycznie, uporządkowanego i atrakcyjnego wnętrza, w dodatku przy minimalnych nakładach finansowych. Niestety kiedy sprzedajemy nieruchomość to albo zapominamy o takich „drobiazgach”, albo bagatelizujemy ich znaczenie.

Motyw przygotowania do sprzedaży

Kupujemy oczami, lubimy produkty wysokiej jakości, dobrze zaprezentowane oraz atrakcyjnie opakowane. Dlaczego nie miałoby tak być w przypadku mieszkania czy domu? Każda nieruchomość jest produktem wyjątkowym i tak powinna być traktowana. Bo przecież tylko w ten sposób może zyskać uwagę i uznanie w oczach kupującego. Tym motywom powinny być podyktowane wszystkie nasze sprzedażowe działania.

Niestety dziś jesteśmy tak zabiegani, że często umniejszamy ich wartość. Wydaje nam się, że wystarczy samo umieszczenie oferty w serwisie, aby klienci uderzali do nas drzwiami i oknami.  A w obliczu miliona ofert nieruchomości, tysięcy biur i setek serwisów odnalezienie przez kupującego tego, czego szuka graniczy z cudem.

Oczekiwania kupujących

Takie lekceważące traktowanie ofert sprzedaży wynika stąd, że nie myślimy o motywach jakimi kierują się poszukujący nieruchomości. O tym, co jest dla nich ważne, a co najważniejsze. Dlaczego w ogóle ma ich zainteresować nasza nieruchomość?

Skąd pomysł, że to co prezentujemy nie tylko odpowiada preferencjom kupujących, ale przede wszystkim, że sami są w stanie zaufać oferentowi. Być przeświadczeni o prawdziwości zawartych w ogłoszeniu informacjach i dobrych intencjach sprzedającego.

Bo gdy patrzymy na te dwie oferty, która z nich wzbudza nasze zaufanie? Wobec której mamy przeświadczenie, że sprzedający to ludzie dbający tak o swoje życie, jak o posiadane rzeczy. A które mieszkanie wydaje się nam miejscem opuszczonym, zaniedbanym, niechlujnym,  po którym tak naprawdę nie wiemy czego się spodziewać?

To samo mieszkanie – różny odbiór

Kupujący poszukują swojego idealnego mieszkania według kryteriów dostosowanych do swoich potrzeb, oczekiwań, przyzwyczajeń i upodobań. Dobra prezentacja to odpowiedź na te wymagania. To uświadomienie kupującemu, że znalazł właśnie to, czego potrzebuje i  czego oczekuje.

Przemyślane przygotowanie do sprzedaży  gwarantuje zadowolenie obu stron transakcji – kupujący znajduje to, czego szukał, a sprzedający może uczynić kolejny krok i realizować swoje dalsze  plany.