Jak poradzić sobie z kryzysem w zespole i organizacji? Jak zbudować skuteczny zespół i przeprowadzać go pewnie przez wszystkie fazy rozwoju?

1 i 2 czerwca, w podwarszawskich Manach, odbyło się drugie w tym roku szkolenie okresowe dla partnerów Freedom Nieruchomości. Standardowo już, pierwszy dzień poświęcony był warsztatowej pracy menedżerskiej. Drugi z kolei stanowił omówienie najważniejszych zmian w sieci oraz innowacji, które wdrażamy.

Kolejny raz zaprosiliśmy do współpracy Kontrakt OSH – grupę szkoleniową, działającą na rynku od 1997 roku. W 2014 roku zajęła ona 2 miejsce w rankingu najlepszych firm szkoleniowych w Polsce. Trenerzy biznesu – Robert Zych i Tomasz Główka – przeprowadzili kolejne warsztaty z rocznego projektu “Angażujący Lider”, przygotowanego specjalnie dla Freedom Nieruchomości. Tym razem naukę zaczęliśmy od gry strategicznej “Huragan Katrina”, rozwijającej kompetencje menedżerskie.

Czym jest “Huragan Katrina”?

Gra jest metaforą problemów, które spotykają każdego, kto zarządza jakąkolwiek grupą ludzi lub projektem. Po pierwsze, uczy dobrego planowania i zarządzania zasobami. Po drugie, rozwija umiejętności komunikacyjne. Rozgrywka toczy się przede wszystkim wokół nagłych zagrożeń, konieczności podejmowania strategicznych decyzji pod presją czasu, wzajemnego blokowania działań, ustalania priorytetów i trudności z oceną sytuacji.

Uczestnicy walczą o uratowanie jak największej ilości ludzi przy jednoczesnym zlikwidowaniu pojawiających się zagrożeń. Pięcioosobowe grupy, którymi kierują liderzy, współpracują ze sobą, dynamicznie dzieląc się obowiązkami. Za wykonane zadania otrzymują punkty, które służą do nabywania dodatkowych kart pomocy. Czas i możliwości są jednak ograniczone, a dodatkową presję wywierają sąsiadujące grupy. Wynikiem całego zespołu jest dorobek najsłabszego gracza, co wymusza na uczestnikach wzmożoną zespołowość.

Czego grywalizacja z huraganem może nauczyć menedżera zespołu?

Kiedy każdy z 8 zespołów uporał się skutecznie z ratowaniem wirtualnego Nowego Orleanu, przyszedł czas na podsumowanie i wyciągnięcie wniosków z tej lekcji, opartej o coraz śmielej wykorzystywane mechanizmy grywalizacji. Królowało przekonanie, że jesteśmy tak silni jak nasze najsłabsze ogniwo oraz że proces uczenia się i współpracy w organizacji jest kluczowym dla rozwoju. Zaobserwowaliśmy również, w jak krótkim czasie grupa potrafi ewoluować. Nie obyło się bez konfliktów i nerwowych sytuacji, ale wszystkie zespoły przeszły finalnie tę samą ścieżkę, stając się na koniec jednym organizmem. To wszystko pozwoliło płynnie przejść do kolejnej części szkolenia, poświęconej wszystkim fazom rozwoju grupy. Pracowaliśmy w niej nad umiejętnościami rozpoznawania każdej z nich i rozwiązywania problemów z nimi związanych. Każdy uczestnik szkolenia otrzymał też książkę prowadzącego, Roberta Zycha, pt.: “Szef w relacji z zespołem”, która poszerza wiedzę na temat faz rozwoju zespołu.

Jeżeli Ty też masz odczucie, że w Twoje biuro lub karierę uderzył huragan, którego nie potrafisz opanować, skontaktuj się z nami. Kluczem do osiągania sukcesów zawsze jest współpraca.

franczyza nieruchomości