Agent nieruchomości nigdy nie ustępuje w swoim rozwoju, zarówno zawodowym jak i osobistym. Musi #szybko adaptować się do zmian na rynku oraz oczekiwań klientów. Nie zawsze jednak udaje się znaleźć czas i środki na drogie szkolenia, które mogą uczynić go lepszym sprzedawcą. Jakie książkowe pozycje powinny zatem znaleźć się na jego półce, aby z otwartym umysłem mógł podchodzić do każdej oferty?

Czytanie było, jest i zawsze będzie jedną z najlepszych metod na poszerzanie swojej wiedzy i horyzontów. Dodatkowo, zwiększa zasób naszego słownictwa, pozwalając tym samym na sprawniejsze formułowanie własnych myśli i znajdowanie odpowiednich słów w każdej sytuacji. Każdy, kto kiedykolwiek pracował w sprzedaży wie, że są to bezcenne umiejętności w całej branży handlowej, nie tylko w nieruchomościach.

Niestety, popyt na literaturę biznesową doprowadził do sytuacji, w której obok niezwykle wartościowych pozycji, na sklepowych półkach znajdują się też te sławiące jedynie nazwisko autora. Dokonaliśmy dla Was selekcji książek, które mogą realnie wpłynąć na Wasze życie i zwiększyć umiejętności. Zatem #szybko, do sedna!

1. Brian Tracy – Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania

Zdarzyło Ci się kiedyś odłożyć jakieś ważne, duże lub niewygodne zadanie na później? Masz problemy z organizacją swojego czasu pracy? Prawdopodobnie dopadła Cię prokrastynacja – zmora kreatywnych ludzi. Na szczęście jest na to metoda, z którą przychodzi Brian Tracy. Jeżeli męczy Cię mówienie “jutro”, to zdecydowanie powinieneś zacząć od tej pozycji.

2. Anthony Robbins – Obudź w sobie olbrzyma

Ludzki umysł jest nieodgadnioną tajemnicą. Jak się jednak okazuje, nie dla wszystkich. Książka Robbinsa, wydana w 1991 roku, nadal jest niezwykle trafną analizą naszych motywacji. Czytaj i ucz się od człowieka, który z powodzeniem zarządza dziewięcioma firmami i doradza rządowi USA. Poznaj sposoby, dzięki którym odzyskasz kontrolę nad swoją motywacją, poziomem życiowej energii i skutecznością w dążeniu do osiągania własnych celów.

3. Robert B. Cialdini – Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Wiedza o języku i komunikacji jest niezbędna do skutecznego nawiązywania relacji biznesowych i osobistych. Niekwestionowany guru w dziedzinie wywierania wpływu uczy jak nakłaniać innych do zmiany sposobu postępowania oraz w jaki sposób bronić się przed naciskami ze strony „życzliwych” osób. Ta przetłumaczona na 26 języków pozycja jest obowiązkową dla specjalistów od marketingu, psychologów, polityków czy sprzedawców. Chcesz zyskać wyjątkowy dar jasnej i angażującej komunikacji? Dzieli Cię od niego niewiele ponad 300 stron!

4. William A. Cohen – Drucker o marketingu

Co robi tu ta jedna z najważniejszych dla marketerów książek? Przede wszystkim, jest to zbiór uniwersalnych prawideł rządzących biznesem, a więc także Twoją działalnością. Dowiesz się jak przygotować najlepszy produkt, zadbać o jego wizerunek i zbudować przewagę konkurencyjną. Produkt, którym jest Twoja usługa! Pamiętaj – nie ma sprzedaży bez marketingu i marketingu bez sprzedaży. Wznieś swoje oferty na wyższy poziom i dotrzyj do klientów na poziomie ich najważniejszych potrzeb.

5. Ken Blanchard, Spencer Johnson – Jednominutowy menedżer. Najpopularniejsza na świecie metoda zarządzania

Po co mi poradnik dla menedżerów, skoro chcę po prostu wybitnie i #szybko sprzedawać nieruchomości? Przede wszystkim po to, żeby sukcesywnie zwiększać swoją produktywność, poziom zadowolenia z pracy i zadbać o powodzenie w życiu osobistym. Ta króciutka książka od 20 lat nie schodzi z pozycji bestsellera, a jej wartość potwierdzają wyniki ludzi, którzy zdecydowali się zaryzykować i wprowadzić do swojego życia trzy jednominutowe sekrety.

6. Monica Mehta – Instynkt przedsiębiorcy

Ponoć w każdym z nas drzemie instynkt przedsiębiorcy, który wystarczy odpowiednio pobudzić. Jeżeli potrzebujesz motywacji do przejęcia kontroli nad własnym losem i zarobkami, ta pozycja jest dla Ciebie obowiązkowa! Mehta przedstawia inspirujące przykłady ze świata, przeplatając je sprawnie z prezentacją wielu sprawdzonych technik, które akcelerują już posiadane zdolności. To jedna z tych pozycji, po których ani myśli się o powrocie do pracy na 8-godzinnym etacie.

7. Dale Carnegie – Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Mówi się, że to najbardziej oczywiste rzeczy najbardziej otwierają oczy. Tak jest i w przypadku tego bestsellera. Według autora wszystko, co w nas najlepsze, tkwi w naszej świadomości. Trzeba to tylko wydobyć. Książka Carnegie’go jest wytrychem do naszego umysłu, który pozwala lepiej zrozumieć relacje międzyludzkie. Pomoże Ci to zarówno w pracy, w domu, jak i w przypadku przyjaciół. Zdaj sobie sprawę ze swoich możliwości i twórz trwałe więzi, zgodnie z zasadami etyki, bez używania żadnych sztuczek.

8. Daniel Goleman – Inteligencja emocjonalna

Zastanawiałeś się kiedyś jak to jest, że wzorowi uczniowie rzadko osiągają wielkie wyniki w późniejszej karierze zawodowej? Co sprawia, że jedni ludzie potrafią “dogadać się” z innymi o wiele łatwiej niż Ty? Co stoi za tym, żeby dobrze rozumieć intencje i potrzeby klientów i znajomych? Odpowiedzią jest inteligencja emocjonalna, czyli mówiąc prościej – gotowość do obcowania z innymi. Wzorowe poznanie emocji i uczuć, które przekłada się na jakość relacji. Chcesz wiedzieć, co inni mają na myśli i zawsze umieć się odpowiednio w stosunku do nich zachować? Nie czekaj, bierz książkę do ręki!

9. David Allen – Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności

Jak wypełniać swoje wszystkie zadania #szybko i sprawnie, mając przy tym więcej czasu i uwalniając się od presji zegarka? David Allen pomaga odnaleźć równowagę w pracy dzięki systemowi racjonalizacji zadań. Ta lektura, w parze z pozycją numer 1, pomoże Ci odpowiednio planować swój dzień i zadania. Odzyskasz dzięki temu równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Skończ z pogonią za terminami, popraw swoje wyniki i odzyskaj spokój i radość z pracy!

10. Agnieszka Walczak-Skałecka – Silne marki osobiste zmieniają świat

Doskonale wiesz, jak ważne w sprzedaży są polecenia i klienci, którzy sami do Ciebie przychodzą, bo słyszeli o Tobie wiele dobrego. Oprócz niepodważalnej jakości Twojej usługi, ogromne znaczenie ma też Twoja marka osobista, czyli – jak mawiał klasyk – to, co o Tobie mówią, kiedy wychodzisz z pokoju. Zadbaj o to, aby postrzegano Cię jako specjalistę w swojej dziedzinie. Sięgnij po tę lekturę, a dowiesz się jak zmieniać świat swoich najbliższych relacji biznesowych i wykorzystywać sukcesy wizerunkowe do szybkiego osiągania swoich celów.

11. Grzegorz Kosson – Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki

Nie wiesz jak pisać o swojej marce i działalności, żeby docierać do serc i umysłów swoich klientów? Masz problemy z tworzeniem opisów ofert? Kosson nauczy Cię, jak wybrać najlepszy archetyp dla swojej komunikacji i wytłumaczy, co jest ważne w opowiadaniu historii. Myślisz, że bajki nie są dla Ciebie? Jesteś w olbrzymim błędzie! Snucie opowieści mamy w genach od zarania dziejów. Dlaczego miałbyś nie wykorzystywać tego w swojej pracy?

12. Łukasz Kruszewski – Marketing nieruchomości. Home branding praktycznie

Przyznaję, to książka naszego marketera. Idąc jednak śladem Antyradia, z całą pewnością możemy powiedzieć, że w tej sytuacji “autopromocja nie hańbi!”. Ta krótka, lecz treściwa pozycja, to zbiór dobrych praktyk i inspirujących rozwiązań, dopasowanych do branży nieruchomości. Dowiesz się z niej między innymi jaką strategię promocji dobrać, aby jak najszybciej i z największą efektywnością realizować cele swoje i swoich klientów.

13. Brandon Sanderson – Droga Królów

Ostatnia pozycja jest trochę “gratisem”, przeznaczonym na powoli zbliżające się jesienne wieczory. Badania nad umysłami pracowników kreatywnych udowodniły, że czytanie i oglądanie fantasy znacząco wpływa na ilość nowych pomysłów oraz stopień używania wyobraźni do przewidywania i rozwiązywania problemów. W dodatku, ta pozycja to ponad 1800 stron wspaniałej przygody, która zapewni Ci rozrywkę i relaks na bardzo długo 😉

A co Ty czytasz, aby rozwijać swoje umiejętności? Uważasz, że czegoś zabrakło w naszym zestawieniu? Zostaw swoją opinię w komentarzu!