W każdym zawodzie obowiązuje zestaw umiejętności miękkich, które zapewniają powodzenie. Nie inaczej jest w branży pośrednictwa. Sprawdź, które cechy agenta nieruchomości są najbardziej potrzebne.

W tym artykule nie poruszymy kwestii wiedzy i doświadczenia. Są to dwa zupełnie odrębne zagadnienia, którym poświęcimy niebawem kolejny materiał. Dowiesz się natomiast, jakich cech charakteru potrzebujesz, aby Twoja kariera w nieruchomościach rozwijała się zgodnie z planem.

Cechy agenta nieruchomości:

1. Zorganizowanie

Praca agenta zdecydowanie odbiega od klasycznego etatu. Elastyczność i dyspozycyjność wymagają od pośrednika wzorowej organizacji czasu. Z pomocą przychodzą mu jednak takie narzędzia jak Nozbe, Trello, Timesheets czy niezawodny pakiet aplikacji Google.

Rozróżniaj zadania od projektów i dbaj o to, aby koncentrować się na kluczowych sprawach

 

2.Komunikatywność

Nie jest tajemnicą, że dobry agent musi uwielbiać telefon i rozmowy. Praca z klientem opiera się bowiem na ciągłych kontaktach, mediacjach i często zdalnym zawiadywaniem większością zadań. Umiejętność zwięzłego i klarownego przekazywania myśli staje się więc jednym z największych wymogów współczesnego świata.

Pamiętaj, że w sprzedaży komunikacja polega na dialogu a nie tylko informowaniu

 

3. Relacyjność

To naturalne przedłużenie poprzedniej cechy. Sprzedaż nieruchomości wymaga zbudowania prawdziwej relacji, opartej na pewności i zaufaniu. Tylko w takim układzie można wspólnie stawiać czoła nieoczekiwanym zdarzeniom, pisanym często przez samo życie.

Wiedz, że najlepsze relacje buduje się w gorączce konfliktów

 

4. Odwaga

Pośrednikowi nigdy nie może zabraknąć zimnej krwi. Musi być też w każdej chwili gotów postawić sprawy na ostrzu noża, jeżeli może to zapewnić powodzenie klientowi, którego obsługuje. Odwaga wymagana jest też przy planowaniu sprzedaży. Zmieniający się rynek wymusza na agentach stosowania ryzykownych strategii, których celem jest zapewnienie szybkiej transakcji.

Zimna krew jest tym, co odróżnia profesjonalistę od amatora

 

5. Kreatywność

Konkurencja rynkowa determinuje stosowanie nietypowych rozwiązań. W wielu przypadkach nie wystarcza przemyślana strategia promocji czy dobre przygotowanie oferty. Wykorzystywanie wszelkich możliwości, zwłaszcza tych społecznościowych, może w znaczący sposób przyspieszyć sprzedaż.

Jeśli oczekujesz zmiany efektów, pamiętaj, aby zmienić dotychczasowy sposób ich osiągania

 

6. Operatywność

Szybka sprzedaż nieruchomości jest niezwykle złożonym procesem. Owszem, na sukces klienta pracuje cały sztab specjalistów, ale to w rękach agenta spoczywa większość obowiązków. Pogodzenie ich wszystkich w czasie, oprócz dobrej organizacji, wymaga niebywałej zaradności i sprawności w działaniu.

Sprawność ogarniania rzeczywistości to styl, który wyróżnia Cię spośród konkurencji

 

7. Upór

Z uwagi na ilość czynników, które wpływają na powodzenie transakcji, musisz liczyć się z równie dużą ilością sytuacji, które mogą pogrążyć plany. Kluczem do sukcesu jest niezrażanie się niepowodzeniami i pewne kroczenie do mety. Póki nieruchomość jest na rynku, dopóty nie można ani na chwilę spuścić ręki z pulsu sprzedaży.

Walcz do końca, nawet kiedy inni przestali wierzyć w sukces

 

8. Cierpliwość 

Jak w każdej życiowej sytuacji, tak i w sprzedaży nieruchomości, nic nie przychodzi od razu. Czasem na efekty naszej pracy trzeba poczekać zdecydowanie dłużej niż pierwotnie to zakładaliśmy. Nieodzowna staje się wtedy cierpliwość, która pozwala zachowywać zimną krew i motywację. Wyniki przychodzą zawsze, a stracony zapał ciężko odzyskać.

Pamiętaj, że każde niepowodzenie jest szansą na nowe umiejętności

 

9. Przedsiębiorczość

Nie chodzi tu tylko o zarządzanie swoim domowym budżetem. Dobry agent nieruchomości musi stale szacować, które działania przy danej ofercie okażą się najbardziej opłacalne i zapewnią największy zwrot z inwestycji.

Licz nie tylko wysokość wynagrodzenia, ale przede wszystkim zysk z pojedynczej transakcji

 

10.Dystans

W trakcie pracy z klientem zarówno sprzedającym jak i kupującym, z pewnością natrafisz na sytuacje, które wymykają się jakimkolwiek standardom. Zachowanie zdrowego dystansu zaoszczędzi wielu nerwów każdej ze stron. To właśnie zapewnienie spokoju i bezpieczeństwa jest jednym z kluczowych zadań doradcy ds. nieruchomości.

Pamiętaj, że praca to nie życie. Zawsze liczy się coś więcej

 

11. Nienasycenie

Jedynym gwarantem stałego rozwoju jest parcie do przodu – zarówno przez plany sprzedażowe, jak i rozwijanie własnych umiejętności. W branży nieruchomości mają one bowiem większe znaczenie niż gdziekolwiek indziej. Stałe poszerzanie horyzontów i praca nad zestawem wyżej wymienionych cech zapewniają coraz lepsze wyniki dla Ciebie i Twoich klientów.

Pamiętaj, żeby każdego dnia być dalej niż poprzednio

 

12. Efektywność

Nastawienie na efekty to niezmiernie ważny aspekt. To one właśnie zapewniają stały progres, zwłaszcza w uzyskiwanym wynagrodzeniu. Jedynie wtedy, gdy Twoje działania nastawione są na efekty, Twoja praca zaczyna przynosić zasłużone owoce.

Różnica między skutecznością a efektywnością jest jak różnica między ilością sprzedanych nieruchomości a wielkością Twojego wynagrodzenia. Czasami jedna sprzedaż potrafi zrobić różnicę

 

13. Sumienność

Ilość obowiązków, które spoczywają na barkach pośrednika, wymaga ciągłej koncentracji i skrupulatności. W pracy agenta nie ma miejsca na niedbalstwo i lekceważenie. Usługa, którą wykupuje klient, ma ustrzec go przed wszelkimi błędami, które mógłby popełnić sam na drodze samodzielnej sprzedaży.

Często to sumienność jest trampoliną dla rekomendacji

 

14. Odpowiedzialność

Celowo umieszczona na końcu, gdyż to ostatnią pozycję zapamiętujemy najbardziej. Agent nigdy nie może zapomnieć, że obraca często dobytkiem całego życia swojego klienta. Z tego powodu każda decyzja musi być dobrze przemyślana i zaplanowana.

Pamiętaj, że jesteś odpowiedzialny nie tylko za to, co robisz, ale też za to, co pomijasz